اعزام دانشجو

همه چیز درباره اعزام دانشجو

اعزام دانشجو

همه چیز درباره اعزام دانشجو

بایگانی

۵ مطلب در بهمن ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ویزای شینگن

ویزای شینگن

ویزای شینگن

قرارداد شینگن در 14 ژوئن 1985 در نزدیکی شهری به نام شینگن در کشور لوکزامبورگ بین 5 کشور آلمان، فرانسه، هلند، بلژیک و لوکزامبورگ منعقد شد و بر اساس این معاهده، رفت و آمد شهروندان کشورهای اروپایی به کشورهای عضو اتحادیه اروپا بدون نیاز به ویزا ممکن شد. ویزای شینگن را هر 6 ماه یکبار و برای مدت 90 روز می توانید دریافت کنید.

در حال حاضر با داشتن ویزای شینگن می توان به کشورهای اروپایی عضو پیمان شینگن سفر کرد که این کشورها عبارتند از:

آلمان، اتریش، استونی، ایسلند، ایتالیا، اسلواکی، اسلونی، بلژیک، چک، دانمارک، فنلاند، فرانسه، یونان، مجارستان، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسپانیا، قبرس، سوئد و سوئیس.

انواع ویزای شینگن

ویزای نوع A (ویزای ترانزیت): دریافت این نوع ویزا به منزله دریافت اجازه ترانزیت فرودگاهی است که به شما اجازه ترانزیت در فرودگاه های کشورهای عضو شینگن و تعویض پرواز به مقصد کشوری خارج از محدوده شینگن می دهد. در نظر داشته باشید این نوع ویزای شینگن فقط در محدوده فرودگاهی معتبر است.

ویزای نوع B (ویزای عبور): این ویزا نیز نوعی ویزای ترانزیت محسوب می شود با این تفاوت که به شما اجازه خروج از فرودگاه را به داخل محدوده شینگن می دهد ولی شما باید تا مدت زمان حداکثر 5 روز از محدوده شینگن عبور کنید و از طریق مرز زمینی وارد کشوری خارج از محدوده شینگن شوید.

ویزای نوع C (ویزای بازدید): این نوع ویزا که رایج ترین ویزای شینگن برای ایرانیان است یک ویزای کوتاه مدت محسوب می شود که به شما فرصت اقامت در کشورهای حوزه شینگن را در طول مدت زمان تعیین شده در ویزا (حداکثر 90 روز) می دهد. ویزای نوع C شینگن به سه صورت یک بار ورود (Single Entry)  ، دو بار ورود و چند بار ورود (Multiple Entry) صادر می شود.

ویزای نوع D (ویزای ملی – بلند مدت): این نوع ویزا معمولاً برای افرادی صادر می شود که به دلایل ویژه مانند تجارت یا تحصیل باید در مدت زمانی مشخص در ناحیه شینگن اقامت داشته باشند و در طول سال ممکن است چندین بار وارد محدوده شینگن شوند. مدت اعتبار ویزای نوع D تا 1 سال است در حالی که حداکثر روزهای مجاز برای اقامت حداکثر 90 روز می باشد.

مدارک مورد نیاز برای ویزای شینگن

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای شینگن
  • نامه رسمی پذیرش از دانشگاه مقصد
  • اصل و کپی پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
  • پاسپورت قدیمی در صورت وجود
  • اصل و کپی ترجمه رسمی تمامی صفحات شناسنامه
  • 2 قطعه عکس 6×4 تمام رخ با زمینه روشن
  • پرینت گردش حساب بانکی در 6 ماه اخیر با مهر و امضای بانک ( حداقل موجودی برابر با هزینه یک سال زندگی به ازای هر فرد )
  • اصل و کپی ترجمه رسمی اسناد ملکی در صورت وجود
  • ترجمه رسمی گواهی اشتغال به کار ( در صورت وجود )
  • بیمه مسافرتی
  • مدرک مبنی بر رزرو هتل یا اسکان
  • مبلغ 60 یورو ( اسکناس )

همچنین توصیه می شود در هنگام ورود به مناطق محدوده شینگن مدارک سفر، ویزای معتبر، مدارک مربوط به موضوع و شرایط اقامت شما در محدوده شینگن شامل دعوت نامه، رزرو هتل یا محل سکونت و مدارک معتبر مربوط به مسائل مالی را همراه داشته باشید.

  • shahab eskandari
  • ۰
  • ۰

تحصیل در ایتالیا از طریق مدرسه ایتالیایی

مدرسه ایتالیایی

متقاضیان ایرانی که خواهان ادامه تحصیل در ایتالیا هستند از دو طریق می توانند اقدام کنند: 1- از طریق آنلاین و اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا 2- از طریق شرکت در کلاسهای مدرسه ایتالیایی در تهران (Scuola italiana Pietro Della Valle) که به سفارت ایتالیا در ایران وابسته است و طبق تفاهم نامه بین کشور ایران و ایتالیا سالانه در حدود 400 متقاضی ایرانی از طریق مدرسه ایتالیایی ویزای دانشجویی ایتالیا را دریافت می کنند.

در مطلب این هفته به معرفی شرایط شرکت در کلاسهای مدرسه ایتالیایی می پردازیم.

معرفی مدرسه ایتالیایی در تهران

مدرسه ایتالیایی در تهران در فرمانیه، خ شهید لواسانی، روبروی سفارت ایتالیا واقع شده است و دوره زبان ایتالیایی در این مدرسه دارای 3 ترم می باشد که در طی آن کتابهای Espresso 1-2-3 تدریس می شود. شما در این دوره با مفاهیم ساده زبان ایتالیایی و کاربرد روزمره آنها می باشد. شایان ذکر است که قبولی در 2 ترم از کل 3 ترم برای اخذ پذیرش تحصیلی ایتالیا کفایت می کند. هر ترم شامل 33 جلسه 2 ساعته است و ترم اول از ماه مهر تا ماه دی به طول می انجامد و سپس امتحان پایان ترم برگزار می شود و متقاضی در صورت قبولی در این امتحان می تواند در ترم دوم شرکت کند که از بهمن تا اردیبهشت می باشد و در صورت قبولی در امتحان پایان ترم دوم برای اخذ پذیرش به سفارت ایتالیامعرفی می شوید. دانش آموزانی که موفق به قبولی در آزمون ترم دوم شوند در یک روز تعیین شده به مدرسه ایتالیایی مراجعه می کنند تا در مورد انتخاب رشته و دانشگاه مناسب مشاوره دریافت کنند.

امتحان استرنی Esterni

افرادی که تمایل دارند به صورت آزاد زبان ایتالیایی را فرا بگیرند یا دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته زبان ایتالیایی  نیز می توانند بدون شرکت در کلاسهای مدرسه ایتالیایی تنها در آزمون استرنی که هر سال در ماه بهمن برگزار می شود شرکت کنند و با کسب حدنصاب 160 از 200 مانند متقاضیان مدرسه ایتالیایی برای اخذ پذیرش به سفارت ایتالیا معرفی شوند. مدارک لازم برای ثبت نام در آزمون استرنی شامل 1 قطعه عکس، کپی مدرک شناسایی و فیش واریزی به مبلغ 400.000 تومان در وجه مدرسه ایتالیایی می شود.

مدارک لازم برای تشکیل پروندۀ دانشجویی

برای دوره های کارشناسی 3 ساله و کارشناسی ارشد پیوسته 5 ساله مدارکی که باید به مدرسه ایتالیایی تحویل داده می شود:

– ترجمه دیپلم پایان تحصیلات به همراه ریز نمرات چهار سال تحصیلی دبیرستان به زبان ایتالیایی (با تایید دادگستری و وزارت امور خارجه) ( دیپلم + پیش دانشگاهی + ریز نمرات و یا دیپلم + مدرک کاردانی + ریز نمرات) + تاییدیه تحصیلی به زبان فارسی دیپلم و پیش دانشگاهی و یا کاردانی که از دفاتر پیشخوان دولت تقاضا کرده و به آدرس مدرسه ایتالیایی ارسال شوند. ( خیابان لواسانی – نبش خیابان سعیدی – پلاک 47 – کدپستی 1954643113 ) اصل تاییدیه تحصیلی را بدون ترجمه از دارالترجمه هایی که مدارکتان را ترجمه می کند نیز می توانید درخواست کنید.

نکته مهم : مدارک موقت به هیچ وجه مورد قبول نیستند و کسانی که گواهی اشتغال به تحصیل و یا مدرک موقت دارند مدارک آنها در مدرسه می ماند و اگر تا قبل از 10 ژوئن سال 2016 مدرک و ریز نمرات ترجمه شده را به ما تحویل دهند مدارکشان به کنسولگری ارسال خواهد شد.

– ترجمۀ شناسنامه به زبان ایتالیایی با مهر تایید وزارت امورخارجه و دادگستری

– یک نسخه کپی از کلیۀ مدارک ترجمه شده به زبان ایتالیایی و مدارک فارسی

– 3 قطعه عکس 3*4 رنگی پشت نویسی شده به لاتین (اسم-فامیل-شماره پاسپورت)

– 2 نسخه کپی خوانا از صفحۀ اول پاسپورت بر روی برگه A4 (اعتبار پاسپورت می بایست حداقل تا پایان آوریل سال 2017 باشد)

– رزومه شخصی Curriculum Vitae (به زبان ایتالیایی فقط قابل قبول است)

– پرینت انتخاب رشته که از سایت زیر تهیه فرمایید و توسط دانشجو امضا شود.برای انتخاب رشته از آکادمی ها از سایت خود آکادمی از رشته مورد نظر پرینت بگیرید.

http://offf.miur.it/pubblico.php/ricerca/show_form/p/miur

– گواهی زبان ایتالیایی و یک نسخه کپی از آن (فقط مدارک زبانA2 CILS دانشگاه SIENA و یا مدرک B1 مدرسه مورد تایید می باشند).

کلیۀ دانشجویان موظف به مطالعۀ سایت دانشگاه منتخب خود می باشند، که در صورت نیاز، فرم آن لاین جهت معرفی خود به دانشگاه را پر نمایند.

  • shahab eskandari
  • ۰
  • ۰

چگونگی دریافت ارز دانشجویی

ارز دانشجوییبا توجه به امکان دریافت ارز دانشجویی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور برای متقاضیان عزیز در این مطلب به چگونگی دریافت ارز دانشجویی میپردازیم.

در ابتدا باید توجه داشته باشید که ارز دانشجویی فقط به افرادی تعلق می گیرد که در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیل می باشند و دانشجویانی که در مقطع کارشناسی در خارج از کشور تحصیل می کنند امکان استفاده از ارز دانشجویی را ندارند. همچنین ارز دانشجویی به 2 صورت اعطا میشود:

1- هزینه زندگی که ماهانه 1000 دلار است و معمولاً هر 6 ماه یکبار می توانید 6000 دلار دریافت کنید.

2- هزینه تحصیل که شامل هزینه ترم جاری و ترم های آینده می شود که بر اساس نامه اشتغال به تحصیل در دانشگاه که شامل مقطع و رشته تحصیلی، طول دوره و میزان شهریه است و به تایید سفارت ایران در آن کشور رسیده است محاسبه می شود. ( به یاد داشته باشید برای ثبت درخواست در سامانه نشا به این نامه نیاز دارید بنابراین قبل از مراجعه به این سامانه برای دریافت نامه مذکور به دانشگاه مراجعه کنید )

مراحل دریافت ارز دانشجویی

  • تشکیل پرونده دانشجویی در کشور محل تحصیل : در نظر داشته باشید که درخواست شما زمانی مورد بررسی قرار می گیرد که در سفارت ایران در کشور محل تحصیل تشکیل پرونده داده باشید به همین دلیل اگر تاکنون این کار را نکرده اید توصیه میکنیم هر چه زودتر برای تشکیل پرونده اقدام نمایید. برای این کار باید به سامانه تاک مراجعه نمایید و با ثبت مدارک خود ثبت نام کنید و کدهای رهگیری مربوطه را دریافت کنید سپس اسکن مدارک به همراه اصل مدارک و کدهای رهگیری را به کنسولگری مربوطه ارسال کنید و یا به صورت حضوری تحویل کنسولگری دهید.
  • ثبت نام در سامانه نشا متعلق به وزارت علوم: پس از تشکیل پرونده دانشجویی و دریافت کد مربوطه باید به سامانه نشا مراجعه کنید و اطلاعات خود را جهت دریافت گذرواژه و رمز ورود و همچنین شمار پرونده ثبت نمایید. سپس با ورود به سامانه از طریق پروفایل شخصی خود به قسمت مدیریت درخواست ها بروید و گزینه ثبت درخواست نامه بانک را انتخاب کنید و پس از تکمیل فرم مربوطه و انتخاب یکی از شعب بانک سامان یا تجارت در نزدیکی خود و تاریخ مطلوب برای مراجعه به بانک درخواست شما ثبت خواهد شد. پس از ثبت درخواست شما کارشناسان وزارت علوم درخواست شما را بررسی می کنند و نتیجه را از طریق ایمیل یا قسمت مدیریت درخواست ها به اطلاع شما می رسانند.
  • مراجعه به بانک جهت دریافت ارز دانشجویی: اگر با درخواست شما برای دریافت ارز دانشجویی موافقت شده باشد، خود دانشجو یا بستگان درجه یک و یا وکیل قانونی فرد می تواند با دریافت پرینت کد رهگیری از قسمت ” لیست درخواستها ” به شعب ارزی بانکهای تجارت یا سامان مراجعه کنند و ارز دانشجویی دریافت کنند.

نکته مهم: سامانه نشا تنها راه ارتباطی دانشجو با وزارت علوم برای دریافت ارز دانشجویی می باشد بنابرین همیشه اخبار مندرج در سامانه و تغییرات به وجود آمده در پرونده خود را در این سامانه چک نمایید.

  • shahab eskandari
  • ۰
  • ۰

موسسات مجاز اعزام دانشجو

بروز رسانی آذر 1394

موسسات مجاز اعزام دانشجو

در این قسمت برای آگاهی بیشتر شما و تسهیل در امر انتخاب مجری امور تحصیلات بین الملل، فهرست موسسات مجاز اعزام دانشجو و نکات حائز اهمیت قبل از عقد قرارداد به هر یک از موسسات مجاز اعزام دانشجو شرح داده می شود.

توجه: متقاضیان محترم در هنگام عقد قرارداد با هر یک از موسسات مجاز اعزام دانشجو ، لازم است نسبت به تاریخ انقضاء مجوز صادره دقت لازم را داشته باشند.

  • موسساتی که اعتبار مجوز فعالیتشان منقضی شده است، حائز شرایط برای عقد قرارداد نیستند.
  • عقد قرارداد با موسساتی که تمدید مجوزشان در دست بررسی است در صورتیکه زمان عقد قرارداد مراتب را با دبیرخانه کار گروه موسسات هماهنگ نمایند بلامانع خواهد بود.

در صورت بروز شکایت نسبت به عملکرد موسسه طرف قرارداد، میتوانید ضمن ضمیمه نمودن مستندات لازم (بویژه قرارداد) به یکی از طرق به طرح درخواست نمایید:

الف) مراجعه حضوری به دبیرخانه سازمان امور دانشجویان جهت ارائه و ثبت شکوائیه

ب) ارسال از طریق پست به آدرس میدان فردوسی، خ شهید موسوی (فرصت سابق) پلاک ۲۷

پست الکترونیکی: moasesat@saorg.ir    تلفن: 96664494

فهرست موسسات لغو مجوز شده، تعلیق شده و عدم تمدید درلیست جداگانه تهیه شده است. ضروری است جهت حصول اطمینان هرچه بیشتر لیست مزبور و فهرست دانشگاههای معتبر در لیست اداره کل دانش آموختگان را نیز مطالعه فرمائید.

توجه : ذکر این نکته ضروری است که هر موسسه یا شرکت خدمات اعزام دانشجو به خارج از کشور فقط برای کشور یا کشورهایی که نامشان در مقابل نام موسسه درج گردیده (ستون حوزه فعالیت ) اجازه اقدام دارد. بنابراین متقاضیان عزیز توجه داشته باشند که موسسه مورد نظر آنان به هیچ وجه اجازه اقدام برای سایر کشورها را ندارد. موسسات و متقاضیان گرامی به این موضوع نیز توجه داشته باشند که مجوز صادره فقط برای فعالیت در شهری است که در این فهرست (ستون محل دفتر) قید گردیده است. لذا موسسات اجازه فعالیت در شهرهای دیگر کشور را ندارند. موسسات یادشده درذیل این نکته را مورد توجه قرار دهند که برگزاری دورهها و آزمون زبان جهت ورود به دانشگاههای خارجی و برگزاری آزمون دانشگاه خارجی در ایران با هدف ورود به آن دانشگاهها بدون اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح ممنوع میباشد.

برای دانلود لیست موسسات مجاز اعزام دانشجو بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

منبع : پرتال خبری معاونت بورس و امور دانشجویان خارج از کشور

  • shahab eskandari
  • ۰
  • ۰

تعرفه اعزام دانشجو

تعرفه-اعزام-دانشجو

موضوع قرارداد بین متقاضی و موسسه اعزام دانشجو شامل ارایه خدمات مربوط به اعزام دانشجو به خارج از کشور است که مواردی نظیر مشاوره، اخذ پذیرش مورد درخواست متقاضی، اقدام به درخواست ویزا، کمک جهت اخذ روادید تحصیلی و اخذ اقامت شامل آن می شود. 

با توجه به تصمیمات اتخاذ شده از طرف معاونت بورس و امور دانشجویان خارج از کشور وزارت علوم، تعرفه اعزام دانشجو به خارج از کشور بر اساس میزان مقرری دانشجویان بورسیه این وزارت خانه تعیین شده است. مقرری ارزی دانشجویان بورسیه شاغل به تحصیل در خارج از کشور توسط دفتر هیات دولت تایید شد و افزایش یافت.

نکات مهم تعرفه اعزام دانشجو:

همچنین به منظور رعایت یکنواختی حق الزحمه، ارائه خدمات مشاوره به صورت رایگان است و برای محاسبه تعرفه اعزام دانشجو ، هزینه های اخذ پذیرش و روادید و خدمات انتقال و اسکان در محل تحصیل به شرح زیر محاسبه می شود:

  • اخذ پذیرش از دانشگاه های مورد تایید تا حداکثر 50 درصد یک ماه مقرری دانشجوی بورسیه مجرد در کشور محل تحصیل.
  • اخذ روادید حداکثر 20 درصد یک ماه مقرری دانشجوی بورسیه مجرد در کشور محل تحصیل.
  • ارائه خدمات راهنمایی، انتقال و اسکان اولیه  دانشجو در محل تحصیل 30 درصد یک ماه مقرری دانشجوی بورسیه مجرد.
  • بر این اساس در صورتی که پذیرش از یکی از دانشگاه های ممتاز مورد تایید وزارت علوم یا وزارت بهداشت اخذ شود هزینه های اعلام شده در خصوص اخذ پذیرش از دانشگاه های مورد تایید، به میزان 20 درصد قابل افزایش خواهد بود.
  • همچنین سایر هزینه هایی که در موارد فوق پیش بینی نشده اعم از بلیط، فرم های روادید و غیره، با توافق طرین تعیین خواهد شد..
  • 50 درصد مبلغ قرارداد در زمان انعقاد و امضای قرارداد و50 درصد مابقی پس ازانجام تعهدات موسسه قابل پرداخت خواهد بود.

برای اطلاع بیشتر از تعرف اعزام دانشجو به کشورهای مختلف می توانید این جدول را مشاهده فرمایید.

  • shahab eskandari